Remaja ditangkap akibat serangan DDoS




 Seorang lelaki berbangsa ingeris yang berumur 20 tahun  akan dihadapkan di mahkamah bulan depan, didakwa dengan cubaan untuk menyerang  laman web universiti Oxford dan Cambridge menggunakan teknik serangan DDoS.









 Lewys Martin, dari Kent, dihadapkan sebanyak 17 tuduhan berikutan penyiasatan oleh Cawangan Kent Polis siasatan pasukan Khas, dan Unit Forensik Polis Kent Digital.

Pertuduhan  yang dibawa terhadap remaja yang berumur 20 tahun itu berkaitan dengan serangan DDoS (Distributed Denial of Services) di pelbagai laman web, termasuk laman web milik pasukan polis Kent,

Martin dijadualkan untuk muncul di Mahkamah Majistret Maidstone pada 20 Disember berhubung dengan pertuduhan itu.

Rasanya ini adalah masa yang paling sesuai untuk mengingatkan semua pembaca bahawa serangan DDoS (Distributed Denial of Services) adalah menyalahi undang-undang di banyak negara di seluruh dunia, dan boleh membawa kepada hukuman penjara. rujuk disini

Lewys Martin kini sedang menjalani hukuman di penjara, selepas menulis malware menyamar sebagai patch untuk permainan video "Call of Duty", dan cuba untuk memecah masuk ke dalam kolej-kolej tempatan untuk mencuri peralatan komputer.



sumber: NakedSecuriy



Artikel ini ditulis oleh: PerantauSenja Facebook: perantausenja.inc Twitter: @perantausenja 

Author: obe gemok
Remaja ditangkap akibat serangan DDoS di postkan oleh: obe gemok
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif