Teknik serangan yang biasa digunakan para HACKER dan DEFACER! | Part 3

File Under:
Assalamualaiikum, bersambung kembali didalam tajuk "Teknik serangan yang biasa digunakan para HACKER dan DEFACER! | Part 3"
Sebelum itu kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada anda kerana sentiasa mengunjungi Gilerhackers dan menjadikan kami sumber informasi anda!

Apa yang korang perasan? hahaha GH dah pakai template baru!,tidak sampai sebulan kami mengguna template mediamag,kini kami menggunakan template Beo.V3 untuk kelihatan lebih kemas dan teratur unuk blog GH. credit to BukhariMalek kerana menyediakan template ini untuk GH.


Bersambung dari Part 1 dan part 2

11. Remote File System Attack

Protocol-protokol untuk tranportasi data –tulang belakang bagi internet— adalah tingkat TCP (TCPLevel) yang mempunyai kemampuan dengan mekanisme untuk baca/tulis (read/write) Antara network dan host. Attacker biasanya dengan mudah mendapatkan jejak informasi dari mekanisme ini untuk mendapatkan akses ke direktori file.

12. Selective Program Insertions

Selective Program Insertions adalah serangan yang dilakukan ketika attacker menaruh program-program penghancur, seperti virus, worm dan trojan (mungkin istilah ini sudah anda kenal dengan baik ?) pada system sasaran. Program-program penghancur seperti ini sering juga disebut dengan nama malware. Program-program ini mempunyai kemampuan untuk merosakan system, pemusnahan file, pencurian password. (backdoor).

13. Port Scanning

Melalui port scanning seorang attacker boleh melihat fungsi dan cara pertahanan sebuah system dari pelbagai port. Seorang atacker boleh mendapatkan akses kedalam sistem melalui port yang tidak dilindungi. Sebaia contoh, scaning boleh digunakan untuk menentukan dimana default SNMP string di buka untuk public, Informasi boleh di extract untuk digunakan dalam remote command attack.


14.TCP/IP Sequence Stealing, Passive Port Listening and Packet

Interception TCP/IP Sequence Stealing, Passive Port Listening dan Packet Interception berjalan untuk mengumpulkan informasi yang sensitif untuk mengkases network. Tidak seperti serangan aktif mahupun brute-force, serangan yang menggunakan method ini mempunyai lebih banyak kualitas stealth-like.

5. HTTPD Attacks

HTTPD Buffer Overflow biasa terjadi kerana attacker menambahkan errors pada port yang digunakan untuk web traffic dengan cara memasukan banyak carackter dan string untuk menemukan tempat overflow yang sesuai. Ketika tempat untuk overflow ditemukan, seorang attacker akan memasukkan string yang akan menjadi perintah yang dapat dieksekusi. Bufer-overflow dapat memberikan attacker akses ke command prompt

*Answer this survey and DIGI will donate RM1 to WWF
*Ever wanted to drive a Lamborghini Super Trofeo? Here's HOW!

Author: Perantau Senja
Teknik serangan yang biasa digunakan para HACKER dan DEFACER! | Part 3 di postkan oleh: Perantau Senja
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif