Mark Zuckerberk memiliki 30% Facebook

File Under:
Walaupun ramai di Wall Street masih ragu-ragu mengenai Facebook, Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas bersama Mark Zuckerberg terus berkepentingan dalam syarikat itu.



Zuckerberg kini memiliki lebih daripada 632,000,000 saham saham Facebook, memberinya kepentingan 29.3% dalam rangkaian sosial, menurut pemfailan SEC yang dikeluarkan pada Rabu lepas. Itulah sehingga daripada 504,000,000 saham dia milik pada hari IPO Facebook - selepas dia menjual kira-kira 30 juta saham untuk menampung cukai - memberinya 28.2% kepentingan dalam syarikat itu

Dalam beberapa bulan pertama selepas IPO pada bulan Mei, harga saham Facebook menurun sebanyak lebih daripada separuh daripada $38 sesaham sebagai serendah $17,55 pada awal bulan September. Hak sekitar masa itu, Zuckerberg memberi saham rangsangan dengan berikrar untuk tidak menjual apa-apa saham untuk sekurang-kurangnya setahun dalam menunjukkan yang kuat keyakinan kepada pelabur - tetapi ia kelihatan seperti Zuck telah pergi lebih jauh daripada itu dengan menggandakan penuurunan pegangan beliau di Facebook.

Author: obe gemok
Mark Zuckerberk memiliki 30% Facebook di postkan oleh: obe gemok
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif