Kamera tanpa cermin pertama di dunia


Panasonic Malaysia baru-baru ini tampil dengan inovasi baru dengan memperkenalkan rangkaian kamera Lumix bagi memenuhi keperluan dan cita rasa golongan wanita yang sentiasa bergerak ke sana-sini.

Rangkaian kamera baru ini bercirikan reka bentuk bergaya dengan badan kompak yang direka untuk menarik perhatian konsumer wanita yang muda, kuat dan aktif.

Siri Lumix G, kamera pertama di dunia tanpa cermin , penuh dengan pelbagai inovasi baru serta ciri ciri berkualiti tinggi bagi menawarkan satu pengalaman fotografi yang menyeronokkan.

Pengarah Urusan Panasonic Malaysia, Yosuke Matsunaga berkata, pihaknya akan terus memperkenalkan kamera baru lagi dipertingkatkan kepada pengguna di negara ini bagi menepati trend penggunaan kamera yang sentiasa berubah.

"Kamera seharusnya menjadi satu kaedah mudah untuk merakamkan pemandangan serta memori indah sambil kita men jalankan aktiviti harian dan kita seharusnya dapat berkongsi pengalaman atau memori ini dengan serta merta bersama insan insan tersayang," ujarnya.

Siri Lumix G baru , GF6 memiliki ciri ciri nilai tambah tambahan yang sesuai untuk semua pengguna kamera yang mementingkan kualiti serta prestasi tinggi.

Venus Engine yang baru diperbaiki menahan bunyi bising frekuensi rendah tanpa mengurangkan ketajaman gambar yang dirakamkan oleh GF6 dengan 16 megapiksel.

Model berkenaan berupaya menghasilkan kualiti gambar yang mengagumkan walaupun dalam keadaan cahaya rendah.

GF6 juga memberikan respons yang lebih tinggi di mana ia hanya memerlukan 0.5 saat untuk mengambil gambar selepas dihidupkan.

Dengan GF6, anda tidak lagi akan terlepas peluang - peluang keemasan untuk mengambil gambar.

Bukan itu sahaja, selaku yang pertama dalam industri kamera sistem yang menawarkan WiFi dengan fungsi New Field Communicator (NFC).

GF6 juga membolehkan pengguna untuk menyentuh dan berkongsi gambar dengan telefon pintar berkeupayaan NFC.

Author: Bukhari Malek
Kamera tanpa cermin pertama di dunia di postkan oleh: Bukhari Malek
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif