Steve Jobs Menjadi Wira Dalam siri Mangga Komik Jepun

File Under:
Assalamualaiikum, sebelum mengulas tentang tajuk artikel ini, mesti ramai tercari cari dimana blog gilerhackers.net kan? Oh.. sebenarnya kami telah menukar domain .net kepada gilerhackers.com! mungkin ramai lagi yang tidak tahu tentang perkara ini.. Mungkin anda boleh sebarkannya untuk kebaikan bersama ^_^.. jangan lupa untuk ikut kami di facebook yang baru juga www.fb.com/myGilerHackers!


Lagenda! Kisah hidup Steve Jobs adalah satu keunikan untuk dijadikan siri buku komik manga jepun!ia adalah ilustrasi pertama artis Mari Yamazaki yang telah pun muncul didalam talian (online).

Secara rasmi dan berlesen, cerita bersiri didalam "Female comic" majalah Kiss. Ia berdasarkan  biografi terlaris Walter, bertajuk Steve Jobs, yang bakal menjadi watak utama didalam filem Sony Pictures yang bertajuk 'hidup Ketua Pegawai Eksekutif Apple'.
Yamazaki telah dipilih untuk meilustrasi siri ini kerana dia merasakan "simpati untuk bekerja" dan mempunyai gaya lukisan realistik yang menawan.

Komik ini bukan dari terjemahan dari buku kisah hidup Steve Jobs , ia sebenarnya adalah Sebuah komik penghormatan oleh Bluewater Productions yang muncul sejurus selepas kematiannya pada tahun 2011.  Secara ringkas, ia adalah satu penghormatan yang sangat sesuai.

Author: Bukhari Malek
Steve Jobs Menjadi Wira Dalam siri Mangga Komik Jepun di postkan oleh: Bukhari Malek
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif