Facebook Popup For Blogspot

File Under:

Assalamualaiikum dan selamat sejahtera.Diambang kemuncak pilihan raya, [GH] ingin mengucapkan selamat mengundi kepada mereka yang sudah cukup syarat ^_^ "Undilah parti yang membawa kebaikan untuk agama dan negara ".

Ok entri kali ini kami kongsikan 1 script untuk pengguna blogspot.Seperti yang kita tahu, salah satu cara menaikan like fanpage secara halal, tanpa menggunakan script atau aplikasi like secara paksa seperti? ehem ehem... ^_^ ialah dengan memasang facebook like box di blog anda.

Terdapat pelbagai jenis facebook popup box untuk blogger, jika anda pemilik blog atau seorang blogger, terpulang kepada anda untuk memilih yang mana satu idaman hati.Jika anda ingin menggunakan facebook popup box seperti gambar diatas, ianya sangat mudah, anda cuma copy dan paste kan code dibawah dan letakan pada Html/Javascript widget di blog anda.

code:
<link href="http://code.gilerhackers.com/css/facebox.css" rel="stylesheet" />
<script type='text/javascript' src='http://code.gilerhackers.com/js/facebox.js'></script>

<div id="facebox">
<h1>Sertai Komuniti Kami Di Facebook! </h1>
<div class="htmlarea">

<iframe allowtransparency='true' frameborder='0' scrolling='no' src='//www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http://www.facebook.com/myGilerHackers&width=400&colorscheme=light&show_faces=true&border_color=%23fff&stream=false&header=false&height=310' style='border:none; overflow:hidden; width:400px; height:310px;'></iframe>



</div>
<div id="tlfooter">
<script type='text/javascript' src='http://code.gilerhackers.com/js/facebox2.js'></script>
</div></div>

Nota: tukar perkataan berwarna MERAH dengan USENAME facebook anda.- selesai.

akan datang [GH] akan membuka forum khasnya untuk anda yang berminat bermain dengan Css, Html, Php, Javascript dan lain lain untuk kita sama sama berkumpul dan menambah ilmu untuk kebaikan bersama, jika anda setuju klick share button dibawah. atau ingin menyumbang terhadap pembangunan GilerHackers? sila rujuk di blog.gilerhackers.com DISINI

Author: Bukhari Malek
Facebook Popup For Blogspot di postkan oleh: Bukhari Malek
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif