Swaghost Scammer Dulu, Kini, Selamanya

File Under:
Assalamualaiikum dan selamat sejahtera.
Masih ingat lagi post lepas berkenaan artikel tentang penipuan internet yang dilakukan Swaghost.org? ya artikel itu telah kami padam kerana kami menerima email dari salah seorang ahli keluarganya yang mengatakan beliau sebenarnya telah pergi kembali ke rahmatullah kerana mengalami masalah jangkitan kuman pada paru paru. dibawah adalah screenshot email yang dihantar kepada kami:


"As'salammualaikum Tuan Blog GilerHackers.

Seperti hari biasa sye akan membuka Facebook untuk mengisi masa lapang sye, sye klik pada link yang orang share tu ade dekat fb.. Sye telah membaca sebuah article diblog tuan, dan sye agak terkejut dengan article tersebut.. Setelah membaca that article, sye minitiskan air mata.. sebb terdapat nama adik sye, betul ke itu die?! sye agak kecewa.. dan sedih atas perbuatan adik sye.. tuan.. adik sye telah meninggal dunia.. MAC 8 yg lalu.. selepas membuat pembedahan.. 2jam lepas tu kami balik ke rumah, dalam pukul 7.00pagi selepas keluar dari Wad, adik sye disahkan meninggal dunia semasa dirumah kami.. Sye minta sangat-sangat kerjasama tuan, untuk drop article tuan ataupun delete untuk sye dan sekeluarga.. Sye berharap sgt pada tuan.. sye juga meminta maaf atas kesalahan arwah adik sye tersebut.. sye sgt2 perlukan bantuan tuan untuk tuan drop article, sye terhutang budi pada tuan sekiranya tuan dapat bekerjasama.. Terima kasih kerana tuan sanggup membaca surat saya ini..

Printed surat kematian telah diattached.. sila personalkan maklumat tersebut tuan..
Harap kerjasama tuan.. Terima kasih sgt!"

dihantar oleh: emeliaboutique@gmail.com | Lihat profile lengkap DISINI

Oleh kerana kami masih mempunyai fikiran yang matang dan bertimbang rasa,sebagai seorang muslim, kami memadam artikel berkenaan di blog gilerhackers demi menjaga nama keluarganya.selepas rujukan dibuat berdasarkan sijil kematian yang dihantar kepada pihak kami, Terbukti rupa rupanya sijil kematian tersebut Palsu dan berita berkenaan kematian MUHAMMAD FAIZAL ASFURI adalah 1 pembohongan!

berkenaan sijil kematian:
[+ klik pada gambar untuk paparan lebih jelas ]
Untuk menutup kes ini, beliau cuba menipu dengan menyebarkan berita kematian yang direka untuk kepentingan peribadi,Namun usaha penipuan ini gagal selepas kerja kerja mengesan latar belakang beliau dibuat, dikesempatan ini [GH] ingin mengucapkan terima kasih kepada rakan rakan yang banyak membantu.

mengikut email yang dihantar, beliau meninggal pada 8 march, tetapi beliau sempat menghubungi salah seorang dari mangsa beliau pada 9 march, dibawah adalah screen shot babak kantoi kali ke 2


Butiran si Penipu derhaka:
Nama: MUHAMMAD FAIZAL ASFURI
No Tell: 0126104875
Alamat: 413, Nam Seng Garden, Bachang, Melaka 75320
No Akaun Maybank: 1540 1753 9809

Jangan lupa untuk menyebarkan artikel ini kepada rakan rakan anda, semoga penjenayah siber ini dapat ditangkap oleh pihak berkuasa, diharap penjenyah seperti ini juga dapat DILETUPKAN secukupnya ^_^ sekian terima kasih.

Author: Bukhari Malek
Swaghost Scammer Dulu, Kini, Selamanya di postkan oleh: Bukhari Malek
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif