Elakan Spam Pada Komen Dengan Growmap Anti Spambot

File Under:

Assalamualaiikum dan Selamat Sejahtera.
SPAM? Rasanya tak perlu diterangkan lagi mengenainya..
Ia sentiasa berlaku akibat dari penyalahgunaan alamat email dan juga terjadi pada bahagian komen blog. Untuk WordPress, ada satu langkah mudah mengelakkan SPAM autobot yang menyerang pemilik blog berasaskan WordPress. Ini memastikan komen yang dihantar adalah dari manusia yang perlu menaip secara manual dan bukan dari autobot.

Kami Cadangkan anda menggunakan Plugin Growmap Anti Spambot.Ia sangat mudah digunakan dan tidak membebankan pelawat sperti Captcha.Dengan Growmap Anti Spambot, pelawat hanya perlu tick/tanda pada kotak untuk meinggalkan komen.Ia dijana melalui JavaScript yang ditetap bagi mengelakan dilihat oleh bots, ianya 99% bebas dari semua jenis bot spam.

Screenshot:


Check Box secara automatik diperiksa sebelum komen dikemukakan.Jadi tidak ada yang komen akan hilang jika ia dikemukakan oleh pengguna manusia yang sah (bukan bots).Muat turun Plugin Growmap Anti Spambot melalui button download dibawah.

Download Growmap Anti Spambot Plugin

Jika anda mempunyai masalah ketika memasang Plugin ini atau ia tidak berfungsi, sila rujuk Artikel disini: Growmap Anti Spambot Plugin Tidak Berfungsi. [GH] berharap sedikit sebanyak perkongsian ini memberi manfaat buat pembaca..

Author: Bukhari Malek
Elakan Spam Pada Komen Dengan Growmap Anti Spambot di postkan oleh: Bukhari Malek
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif