Malware Post sebagai java update! Hati-hati

File Under:

Assalamualaiikum dan selamat Sejahtera dan Salam perpaduan
Baru baru ini kami mendapat info berikutan "java Update adalah malware"
Berikutan eksploitasi baru-baru ini, Kebanyakan pengguna tergesa-gesa untuk memuat turun patch terkini Java. Malangnya, Sesetengah pengguna menjadi mangsa malware yang menyamar sebagai Update Java  Seperti biasa, Berhati-hati ketika memuat turun!.

Menurut Trend Micro , mangsa akan  ditujukan ke laman web berniat jahat yang memberitahu mereka bahawa mereka perlu mengemaskini versi Java mereka. Serangan itu adalah halus, dengan menghalakan pengguna kepada sebuah laman berita yang berkaitan dengan jenayah siber, secara langsung mendorong pengguna untuk menerima muat turun automatik "javaupdate11."

Serangan yang terlalu halus!,Walau baggaimana pun,Sebagai contoh, laman web yang berniat jahat mempunyai mesej dengan tersilap mengeja perkataan "A newer version of Java is require" dalam huruf besar bewarna merah.

"Penggunaan kemas kini perisian palsu adalah taktik kejuruteraan sosial yang lama," (mengikut sumber dari Trend Micro. )"Ini bukan kali pertama bahawa pengodam mengambil kesempatan daripada kemas kini perisian."

Trend Micro menyatakan bahawa ia tidak membenarkan penyerang untuk merebut kawalan sistem yang dijangkiti. Sebaliknya Java, ia memuat turun dua fail yang berniat jahat dan menghubungkan komputer yang dijangkiti kepada pelayan yang dikawal penggodam. ianya muncul menjadi keylogger, secara langsung memuat turun sekeping ransomware yang menyita kawalan skrin pengguna.

Mereka yang menghadapi masalah baru-baru ini telah mula  membuang Java sebagai liabiliti utama dan serangan yang mengambil kesempatan daripada pengguna  cuba untuk melakukan perkara yang tidak sewajarnya. Bagi pengguna yang ingin untuk mengemas kini, pasti anda gunakan memuat turun perisian yang sah dari Oracle . Walau bagaimanapun, jika anda tidak menggunakan Java dengan kerap, sekarang mungkin masa yang baik untuk melumpuhkan atau unistall atau mencari perisian alternatif yang lain.

Semogoa entri ini membantu anda mempertahankan keselamatan anda dari sihir sihir cyber seperti ini.
* Like page gilermedia untuk ketahui project terbaru kami.. apa ya? tunggguuuuuuu beb!


Author: Perantau Senja
Malware Post sebagai java update! Hati-hati di postkan oleh: Perantau Senja
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif