BAHAYA! spyware FinFisher! mengelak dari dikesan Antivirus.

File Under:

FinFisher
FinFisher spyware digunakan untuk mengintip aktivis di seluruh dunia, satu laporan baru mengatakan. FinFisher adalah program Trojan kuda (trojan Horse) yang boleh mengelak perlindungan anti-virus untuk mencuri data, ketukan kekunci log, mendengarkan rahasia orang pada panggilan Skype, dan menghidupkan mikrofon dan webcam ke dalam alat-alat pengawasan secara langsung. Ia menunjukkan bagaimana dunia pengawasan kerajaan berubah.

FinFisher merupakan satu program yang diedarkan oleh syarikat British Gamma Antarabangsa,Diantara negara negara yang dipercayai menggunakan perisian jahat "spyware" ini ialah:h Bahrain, Bangladesh, Brunei, Kanada, Republik Czech, Estonia, Habsyah, Jerman, India, Jepun, Latvia, Mexico, Mongolia, Belanda, Qatar, Serbia, Turkmenistan, dan Emiriah Arab Bersatu,vietnam termasuk Malaysia.

Ancaman virus yang terbaru melibatkan jenis spyware dipanggil FinFisher. FinFisher sebenarnya adalah satu program yang sah dibuat oleh sebuah firma British dipanggil Gamma. Spyware ini telah dijual kepada kerajaan dan agensi-agensi keselamatan PC untuk mendidik organisasi ini pada teknik pembasmian virus.

Malangnya, ia kelihatan seperti virus yang berjaya melarikan diri. FinFisher kini menjangkiti komputer di seluruh dunia, termasuk Timur Tengah, Afrika, Eropah, Australia, dan Amerika Utara.

Didalam perkembangan malware yang terbaru,Pastikan anda sentiasa mengemaskini (update) perlindungan antivirus pada komputer, laptop, pc,peranti dan telfon anda kepada yang terkini. walaubagaimana pun, Eset antivirus mengesan malware ini sebagai Trojan Win32/Belesak.D. Malware jenis ini juga biasanya menyerang melalui pautan pautan palsu, email, serangan yang sangat terhad.Sedia kah anda dengan serangan seperti ini?

Like facebook kami untuk berita terkini di www.facebook.com/myGilerHackers

Author: Bukhari Malek
BAHAYA! spyware FinFisher! mengelak dari dikesan Antivirus. di postkan oleh: Bukhari Malek
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif