Hong Leong Bank Kena Hack

Assalamualaiikum dan selamat sejahtera kepada semua rakan rakan [GH] yang sentiasa mengikuti perkembangan blog kami.Berita yang agak mengejutkan kami ketika mendapat tahu bahawa laman Hong Leong Bank Malaysia digodam sekitar 10 minit yang lepas. Laman Hong Leong bank Malaysia, www.hlam.com.my diceroboh! Penggodam yang berniat jahat mengubah laman utama kepada defacement mereka yang disertakan sebuah video seolah-olah ingin menyampaikan mesej tertentu kepada kerajaan Malaysia.

Screen shoot:

Link: http://www.hlam.com.my/
Mirror: http://www.hack-db.com/312903.html

video yang diletakan pada defacement bertajuk "This is Satu Malaysia


Penggodam tempatan yang dikenali dengan nama KamiSec Team mendakwa, kelemahan sistem pada bahagian pentadbir membuatkan laman berkenaan digodam.
"Kami Test Sekadar Untuk Menguji tahap web itu . dan kami juga mengiklan kan video dari Be End- hahahaha "- KamiSec Team.

Bagi pendapat [GH], perbuatan seperti ini tidak sepatutnya berlaku, selain boleh mencemarkan nama malaysia, kita juga haruslah bersikap profesional,[GH] juga ingin menegaskan disini, kami tidak berpihak pada mana mana pihak, kami cuma memberi pendapat  peribadi sahaja. Pandangan dan komen terpulang kepada pembaca untuk menilai.walupun begitu, pihak webmaster sepatutnya mengambil serius terhadap keselamatan laman webs pelangan mereka, lebih lebih lagi laman penting seperti ini.

Author: Bukhari Malek
Hong Leong Bank Kena Hack di postkan oleh: Bukhari Malek
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif