Susulan isu GODAM "penipuan perdana menteri letak jawatan"

File Under:

Assalamualaiikum,dan selamat sejahtera. sebelum ini GH pernah menulis artikel berkaitan Laman Rasmi e-Penerangan Digodam "sofea hana". Isu ini benar benar menjadi hanggat selepas mendapat perhatian beberapa akhbar tempatan dan antarabangsa!

Terbaru, Mengikut sumber dari  salah satu akhbar tempatan, Isu tentang Penipuan Dato Sri Najib meletak jawatan menjelaskan bahawa mereka tidak pernah mengeluarkan mana mana kenyataan berkaitan tersebut dan ia adalah salah satu daripada perilaku Jenayah Siber!.Mengikut kenyataan,Siasatan mengesan alamat IP yang digunakan penggodam bukanlah dari Malaysia.
"Kami telah menjejaki alamat IP dan ia bukan alamat tempatan," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di ibu pejabat polis daerah Putrajaya hari ini.
"Ia adalah asing, tetapi saya tidak akan menyebut negara ini kerana kami percaya penggodam boleh membuat perebutan alamat IP mereka.
Beliau berkata Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) adalah menyedari serangan dan telah memulakan siasatan.
"Kami juga telah memaklumkan kepada Jabatan Perdana Menteri," kata Ibrahim, yang menyifatkan serangan siber sebagai "langkah terdesak" oleh pihak-pihak tertentu untuk mencemarkan reputasi kerajaan dan jabatan.
"Ia seolah-olah bahawa sejak kebelakangan ini, ada telah serangan terhadap laman web kerajaan walaupun ini adalah kali pertama bahawa sistem e-Akhbar dan e-Press telah digodam," katanya
Dimaklumkan juga pihak mereka akan mencari dan memperkuatkan sistem keselamatan laman sesawang mereka. - Thesundaily

GH berharap selepas ini pihak yang terlibat mengambi lebih berat terhadap sistem keselamatan mereka lebih lebih lagi website yang penting seperti ini dan berharap kejadian sebegini tidak berulang lagi.

Jika anda mempunyai berita yang ingin dilaporan kepada kami, sila emailkan kepada gilerhackers@gmail.com

Author: Bukhari Malek
Susulan isu GODAM "penipuan perdana menteri letak jawatan" di postkan oleh: Bukhari Malek
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif