LulzSec Dihukum kerana serangan keatas CIA dan Pentagon

File Under:

Empat lelaki dituduh melancarkan serangan dibawah panji " LulzSec" muncul di mahkamah landon untuk dijatuhkan hukuman, Ryan Ackroyd, Jake Davis, Mustafa Al Bassam, dan Ryan Cleary. kesemuanya telah mengaku bersalah dengan aktiviti Hacking (godam)

"LulzSec" atau " Ketawa diatas keselamatan Anda" merupakan salah satu kumpulan penggodam yang terkuat berkaitan dengan aktiviti godam besar Anonymous.


Mereka telah mengakibatkan kerosakan berjuta juta pounds diatas serangan terhadap NHS, CIA dan laman web tentera AS.Mereka juga mencuri sejumlah besar data peribadi seperti email, kad kredit, dan kata laluan beratus ribu orang di london.

Untuk melakukannya, mereka menggunakan rangkaian jauh dikawal komputer zombi, yang dikenali sebagai botnet yang mampu diprogramkan untuk melakukan serangan. Kod botnet ditulis oleh Cleary dan mahkamah mendapati ia mungkin telah menggunakan sehingga satu juta komputer untuk melakukan serangan melalui Internet tanpa pengetahuan pemiliknya.

Selain dari Kesalahan Hacking,Cleary juga mengaku bersalah diatas kesalah memuat turun gambar lucah bayi dan kanak kanak..

berita penuh di THN

Author: Bukhari Malek
LulzSec Dihukum kerana serangan keatas CIA dan Pentagon di postkan oleh: Bukhari Malek
Jika anda berminat untuk berkongsi artikel dengan kami,hantarkan artikel menarik anda ke gilerhackers@gmail.com

 

© Copyright 2013 [GH] GilerHackers! All Rights Reserved.
Beo v.3 Themes Design by BukhariMalek | Contact On Facebook Diselenggara Oleh: IdeaKreatif